Sikeres a németországi PC-szervizhálózat
2006.08.15. 11:14
A júliusi óriási hőség nemcsak a felhasználókat, de a számítógépeket is megviselte egész Európában. A számítástechnikai boltok és szervizek azonban így is különösen nagy forgalmat bonyolítottak le.
A júliusi óriási hőség nemcsak a felhasználókat, de a számítógépeket is megviselte egész Európában. A számítástechnikai boltok és szervizek azonban a hőségben is különösen nagy forgalmat bonyolítottak le.
Németországban évek óta működik a PC Tűzoltóság nevű cég. A hamburgi székhelyű számítástechnikai, távközlési és internetes kérdésekben segítséget nyújtó vállalkozás egyedülálló módon 24 órás ügyeletet lát el, szinte egész Németországban.
A számítógépek bármikor elromolhatnak, kiemelten igaz ez a júliusihoz hasonló nagy melegben, ami az átlagosnál jóval nagyobb igénybevételnek tette ki a készülékeket. Nem mindig talál az ember segítséget, hiszen vagy nincs a közelében PC-bolt, vagy este 10 órakor nincs nyitva egy üzlet sem. Ezeken a problémákon akarnak segíteni a PC Tűzoltóság tagjai, akiket hétfőtől vasárnapig a nap 24 órájában ingyen fel lehet hívni a forródróton. A bejelentést követően rövid időn belül megérkezik a cég, vagy a 25 partnervállalat egyikének munkatársa, hogy megnézze, mi is a gond.
A céget 1996-ban Michael Kittlitz hamburgi informatikai hallgató hozta létre és ma már az ügyfelei között van például az ARAL, a Neckermann, a Deutsche Telekom, az Opel, a Siemens, az Yves Rocher és a Német Bankok Szövetsége (VÖB) is. A főállásban hat alkalmazottat foglalkoztató vállalat a szervizelésen kívül foglalkozik még tanácsadással és karbantartással, adatmentéssel, számítógépek korszerűsítésével, hálózatokkal, számítástechnikai oktatással is és természetesen akár magánszemélyeknek is segítenek. "A júliusi hőségben különösen sokan fordultak hozzánk. 800 százalékkal több processzor ment például tönkre a meleg miatt" - összegezte a tapasztalatokat Michael Kittlitz, a PC Tűzoltóság alapító-ügyvezetője.
A szakember szerint többnyire ezeket az eseteket is el lehetett volna kerülni és nemcsak a megfelelő hűtés és a megfelelően szellőző ház kiválasztásával, hanem a felesleges meghajtók kiszerelésével, a ház rendszeres portalanításával. A Kittlitz által viccesen csak PC Cabriónak nevezett módszer sem jelent igazi megoldást, ugyanis megszűnik a meglévő levegőáramlás és a számítógép igazán nem hűl le, hiszen a kinti levegő is meleg.
Hasonlóan sikeres cég hazánkban is található, elég például csak a nemzetközileg is ismert és elismert KÜRT Rt.-re gondolni, amely 1989-ben kezdett el adatmentéssel foglalkozni. A cég szakemberei kezdetben csak a számítástechnikai eszközök javításában gondolkodtak. Ebben nincs semmi meglepő, hiszen a csapat tagjait a KFKI, a MOM és az EMG mérnökeiből toborozták.
A vállalat a munkát floppyegységek és winchesterek javításával kezdte és ahogy az lenni szokott, napról napra újabb és újabb kihívásokkal kerültek szembe. Ma már fő feladatuknak az informatikai katasztrófák okozta károk csökkentése mellett (adatmentés) ezek megelőzését tekintik. A cégnek szintén van adatmentési forródrótja, ez azonban jelenleg csak mobilszámon elérhető.
A KÜRT 16 éve van jelen a hazai adatmentési és információbiztonsági piacon. Az elmúlt évek legnagyobb eredményének tekintik, hogy két saját tulajdonú leányvállalattal jelentek meg a nemzetközi színtéren. 2003 elején a KUERT Datenrettung Deutschland nyitotta meg kapuit Németországban, a következő évben pedig a KUERT Information Management lépett piacra ausztriai székhellyel.
Végül érdemes megjegyezni, hogy a magyar felhasználók hasznos információkhoz juthatnak az adatmentes.lap.hu és a pcszerviz.lap.hu gyűjtőoldalakon is.
|